Vítejte na stránkách horolezeckého oddílu Horizontal Brno. Najdete zde informace o oddíle a zápisy z našich akcí. Navštivte také naši skupinu na Facebooku.

První oddílové lezení venku 2023 – Blatiny 24. – 26.3. 2023

Po poctivém zimním tréninku a úspěšném začátku nováčků v horoškole nadešel čas se posunout a otestovat nově nabité zkušenosti venku.

Někdo měl spoustu volna nemohl se dočkat, tak vyrazil lézt už v pátek ráno. Zbytek jsme se sešli po práci na chatě VHS v Blatinách. Prostříhalo se nás za víkend asi 12 plus celovíkendová podpora Adélky a Matese, takže účast byla pěkná. Tu jsme ten víkend sdíleli s kurzem první pomoci, takže o podivná setkání bylo postaráno. Zde měl v plánu Pája a Buchťál zopáknout základní teorii, ať jsme na zítra ready. Krátce jsme si vše připomněli, avšak následující akrobatická náplň podle Gazi se stala hlavním zdrojem nových zkušeností toho večera. Spali jsme ve 2 společných pokojích a kdo neměl špunty do uší usínal za zvuků kytarových mistrů.

Další ráno po snídani jsme vyrazili na Drátenickou skálu. Nachází se zde velké množství těžších i lehčích horolezeckých tras, takže si každý přijde na své. Kopec z chaty ke skále nás po ránu rozehřál (což bylo v aktuálních dvanácti stupních a mírného poprchávání velmi oceněno). Cílem na dopoledne byla Orlí stěna.

A začalo se lézt. Dopoledne jsme byli u hlavního masivu, kde na nás čekali 4 cesty na 35m vysokou skálu a pro někoho první lezení venku vůbec. Zkušenější se pustili do lezení a natáhli lana. Rozhodli se jistit ze shora, aby si nováčci mohli vyzkoušet svoje první lezení na druhého, následovala i kontrola správného postupu nahoře na skále a slanění dolů. Bylo to rozhodně nezapomenutelné lezení pro všechny – ať už kvůli promrzlým prstům, množství vrstev na sobě anebo nekonečně dlouhém jištění nováčků nahoře na skále. Ale bylo to první lezení venku!

Odpoledne jsme se posunuli na nižší jihozápadní část skály. Příjemně svítilo sluníčko a bylo na výběr na odpoledne asi 10 kratších cest do 15m. Byly tam i jednodušší cesty, tak byla možnost i pro nováčky si vyzkoušet natáhnout něco úplně jednoduchého. Nahoře objevil Láďa i dobrý spot na boulder.

Večer jsme se vydali na společné jídlo a zasloužené pivo do nedaleké hospody. O debatu na večer bylo postaráno.

Další den jsme vyrazili o kousek dál na skály – Pasecká. Někteří byli unavenější po včerejšku, ale i tak jsme lezli celý den až do 16 hod a potom postupně vyrazili zpět do Brna.